Pontiac G8 - coś dla fanów RWD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Pontiac G8 - coś dla fanów RWD

    team-am, mi to zrobili od reki, 150 zł skasowali i mam zbanki czekałem może pól godziny, dłużej kiblowałem żeby załatwic formalności niż sama robota.
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Pontiac G8 - coś dla fanów RWD

    362 KM, potężny moment obrotowy 530 Nm, napęd na tylną oś i wygodne nadwozie typu sedan.

    Nie, to wcale nie jest żadna "trójka". Tak w skrócie scharakteryzować można nowy model Pontiaca zaprezentowany właśnie na salonie samochodowym w Chicago.

    Samochód nosi nazwę G8 i dostępny będzie w sprzedaży z początkiem przyszłego roku. Sylwetka auta przypomina konstrukcje europejskie i japońskie. Można się w niej doszukać paru detali z passata, lancera czy np. lexusa. Klasyczny sedan ma jednak wyraźnie sportowe ambicje. W standardzie znajdą się 18 calowe felgi ze stopów lekkich, tylny spoiler czy chromowane końcówki wydechu.

    Podstawową jednostką napędową będzie 3.6 l. V8 DOHC o mocy 261 KM. W standardzie znajdzie się też pięciobiegowa przekładnia automatyczna. Topową wersją będzie model GT z silnikiem V8 o mocy 362 KM i maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm. Początkowo przewidziano dla niego jedynie sześciobiegową skrzynię automatyczną. Wkrótce ma się też pojawić sześciobiegowy manual.

    Najmocniejszy silnik wyposażono w system, który w zależności od zapotrzebowania na moc, zarządza wtryskiem i zapłonem na poszczególnych cylindrach. Dzięki temu, gdy kierowca nie wykorzystuje całego potencjału drzemiącego w jednostce napędowej, ta ostatnia może pracować jedynie na 4 cylindrach, co znacząco wpływa na ekonomikę. W stosunku do modelu bazowego, wersja GT będzie miała także większą sztywność nadwozia.

    Rozstaw osi 2915 mm pozwala sądzić, że wnętrze zapewni wygodne warunki podróżowania. Wszystkie koła wyposażono w hamulce tarczowe i niezależne zawieszenie.

    Z przodu wykorzystano kolumny MacPhersona, tylna oś to konstrukcja wielowahaczowa.

    zdecydowanie bliżej do europejskiej ergonomii, niż amerykańskiego przepychu. Tutaj również można odnaleźć zapożyczenia z samochodów klasy średniej sprzedawanych na starym kontynencie.

    Osiągi i ceny nowego modelu nie są jeszcze znane.

    Materiał filmowy tutaj

    [interia.pl link]
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • BioBogon
      Elegance
      • 2005
      • 921

      #3
      Wygląda ślicznie, zgrabny jakiś-takiś jak nie amerykańskie auto.
      Leon FR 2.0TDI 170KM

      Komentarz

      • NEOrADEk
        L&K
        • 2005
        • 1469

        #4
        Materiał filmowy jeszcze lepiej oddaje podobieństwo do zajomych elementów z Lexa, Hondy, BMW, VAG

        PS
        Dodałem wyżej link do filmiku

        [ Dodano: Pią 09 Lut, 07 15:35 ]
        Osobiście to widzi mi się to
        O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
        "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


        Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

        Komentarz

        • Purchawa
          Admin
          S_OCP Member
          • 2004
          • 8007

          #5
          Zamieszczone przez NEOrADEk
          Osobiście to widzi mi się to
          Mi tez.
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz

          Pracuję...